Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. България е сред страните в ЕС с най-силен ръст на разходите за заплати в началото на 2024 г.

Парите

България е сред страните в ЕС с най-силен ръст на разходите за заплати в началото на 2024 г.

България е сред страните в ЕС с най-силен ръст на разходите за заплати в началото на 2024 г. - Tribune.bg
Снимка:

През първото тримесечие на 2024 г. разходите за труд за отработен час в Европейския съюз са се повишили с 5,5% спрямо същото тримесечие на предходната година, докато тези в еврозоната са нараснали с 5,1%, сочат най-новите данни на европейската статистическа агенция Евростат.

Разходите за труд на фирмите включват не само възнагражденията и работните заплати, изплащани на наетите лица, но и непреки разходи за труд - предимно вноски за социално осигуряване, плащани от работодателя.

В еврозоната възнагражденията за отработен час са се увеличили с 5,3%, докато непреките разходи за труд са нараснал с 4,5%, а общите разходи за труд са нараснали с 5,1% през първото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същото тримесечие на предходната година. В целия ЕС почасовите надници и заплати са се увеличили с 5,8%, общите разходи за труд - със 5,5%, а компонентът извън заплатите - с 4,8 на сто.

Най-значим ръст на разходите за заплати за отработен час през първите три месеца на годината е регистриран в Румъния (скок с 16,4% на годишна база), следвана от България (повишение с 15,8%), Хърватия (с 15,3%), Полша (с 14,15) и Унгария (с 13,7%), като още две страни членки бележат увеличение на показателя с над 10 на сто, а именно Латвия (с 12,7%) и Литва (с 11,1%).

Общите разходи за отработен час в България са нараснали през първото тримесечие на 2024 г. с 15,8% спрямо година по-рано, а компонентът извън заплатите - с 15,9 на сто.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини
Хаос и безстопанственост: Тотото харчи 20 млн. лв. за реклама напълно безотчетно

Хаос и безстопанственост: Тотото харчи 20 млн. лв. за реклама напълно безотчетно

Екс Ел Медия отказва да каже как разходва 7 млн. лв., защото информацията е „чувствителна“ и може да увреди интересите ѝ. БНТ, БТВ и Нова ТВ без мотиви отказват да кажат до каква аудитория и с какъв ефект е достигнала рекламата на тотото за общо 13 млн. без ДДС

виж още

Хороскоп

Анкети

Как трябва да се разиграе политическата ситуация след поредните предсрочни избори?
Покажи резултати Скрий резултати